Saluran Pertiwi

Berita

90 peratus aduan, pertanyaan PERTIWI selesai

SEJAK dilancarkan, Talian Pertanyaan dan Aduan Kepada Menteri Wilayah Persekutuan (PERTIWI) sentiasa mendapat cadangan dan pertanyaan di samping aduan daripada warga Wilayah Persekutuan. Berdasarkan statistik yang diperoleh dari April hingga Mei tahun ini, sebanyak 472 mesej berkaitan telah dihantar menerusi aplikasi WhatsApp PERTIWI. Daripada jumlah itu, 339 telah selesai dan

Berita

PERTIWI terima lebih 300 aduan sehari

PUTRAJAYA – Talian Pertanyaan dan Aduan Kepada Menteri Wilayah Persekutuan (PERTIWI) merekodkan lebih 318 aduan dan pertanyaan dalam tempoh satu hari. Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri TPr. Annuar Musa berkata, jumlah tersebut direkodkan semalam yang mana 182 daripada aduan dan pertanyaan itu meliputi bidang kuasa kementeriannya manakala 136 soalan lagi

Berita

Deposit bazar antara soalan diajukan dalam PERTIWI

PUTRAJAYA – Sejak dilancarkan empat hari lalu, talian Pertanyaan dan Aduan Kepada Menteri Wilayah Persekutuan (PERTIWI) dihujani pelbagai mesej dan pertanyaan daripada warga kota. Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri TPr. Annuar Musa berkata, selain persoalan tentang waktu operasi restoran pada bulan Ramadan dan pelaksanaan kebun bandar, antara persoalan yang paling

Berita

PERTIWI dilancarkan, aduan terus kepada Menteri Wilayah Persekutuan

KUALA LUMPUR – Bagi memudahkan warga kota mengemukakan cadangan, aduan mahu pun pertanyaan terus kepada Tan Sri TPr. Annuar Musa, Kementerian Wilayah Persekutuan (KWP) menyediakan saluran khusus yang dikenali sebagai PERTIWI (Talian Pertanyaan dan Aduan Kepada Menteri Wilayah Persekutuan). Saluran yang mula beroperasi hari ini, hanya menggunakan aplikasi WhatsApp sekali