aduan

Berita

MCMC terus tangani masalah capaian Internet jangka panjang dan jangka pendek

SURUHANJAYA Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) terus berusaha untuk menangani masalah capaian Internet di seluruh negara bagi memastikan rakyat dapat menikmati perkhidmatan internet yang berkualiti dengan melaksanakan tinjuan di lokasi aduan. MCMC berkata pihaknya mengambil tindakan atas laporan mengenai sekumpulan pelajar sekolah di Kg Sri Kledang, Hulu Selangor yang terpaksa

Berita

KPDNHEP beri jaminan bekalan ayam mencukupi

KEMENTERIAN Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) memberi jaminan bekalan ayam daging mencukupi walaupun sebuah kilang pengeluar ayam utama negara diarah tutup baru-baru ini. Menterinya, Datuk Seri Alexander Nanta Linggi berkata bagi tujuan kelangsungan pengedaran bekalan, pihaknya mengarahkan sebuah kilang pengeluar ayam di Pedas, Negeri Sembilan untuk membantu memproses pengeluaran ayam

Berita

Pengisian borang permohonan Bantuan Prihatin Rakyat percuma – LHDN

LEMBAGA Hasil Dalam Negeri (LHDN) menerima aduan mengenai adanya pihak tertentu yang mengenakan bayaran bagi khidmat pengisian borang permohonan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR). Menurut LHDN dalam kenyataan hari ini, permohonan BPR adalah percuma dan tiada sebarang bayaran dikenakan kepada pemohon. LHDN menegaskan bahawa mereka tidak pernah melantik mana-mana pihak untuk

Berita

MCMC turun padang dalam tempoh 24 jam aduan isu kesalinghubungan diterima

SURUHANJAYA Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) akan menghantar pegawai untuk ‘turun padang’ ke kawasan yang mempunyai masalah berkaitan kesalinghubungan jalur lebar, dalam tempoh 24 jam selepas aduan diterima. Pengerusi MCMC Dr Fadhlullah Suhaimi Abdul Malek berkata melalui pendekatan itu, MCMC dapat melihat dan meneliti masalah kawasan tersebut serta menghubungi pengadu untuk